4 Januari 2014

Här inne har det inte hänt så speciellt mycket på en väldigt lång tid,
orsaken är delvis för jag har jobbat men även lagt ner det mesta runt omkring mig.
Är inne i en period där jag inte orkar någonting, där är väldigt mycket som snurrar i huvudet.
Barnen trotsar mer än någonting annat och när dem väl har somnat på kvällarna så vill jag bara koppla av även om där är en massa annat som måstes göra.

Julen är över och nu kan man varva ner lite innan alla födelsedagar drar igång i ett tjo hej!
Våran jul var hur bra som helst, vi var som sagt nere hos min familj och firade,
barnen fick hur många fina julklappar som helst som dem är väldigt nöjda med!
Barnen har som sagt fått varsitt eget rum och även det fungerar hur bra som helst,
lite nya möbler har vi inhandlat till dem så det enda Emilia ska ha nu är en ny taklampa och en växasäng sen lite smått och gott på väggarna.
Kevin ska ha mer nya möbler, hans rum ska målas och sen ska där upp en fondvägg!
Vi har bestämt oss för att barnens rum ska prioiteras först sen ska vi ta lite då och då till v-rummet osv.

Nu ikväll har jag och Emilia varit hemma hos Linda & Julia, ätit god mat och lite sånt.
Kevin är hos farmor & farfar och sover där inatt så han kommer inte hem förrän imorgon och D har varit på ishockey!
Imorgon ska här städas och tvättas här hemma för sen går jag på Måndag natt och har tre nätter framför mig, sen jobbar jag hela nästa helg.
Måste även sätta mig ner och skriva upp mina arbetstider i almenackan + skriva ner barnens nya tider till dagis så allting är klart tills på Onsdag när dem börjar så det inte blir något krångel med dem där tiderna, men oftast så lyckas det bli det ändå oavsett hur jag än gör eller skriver.
Ändå skriver man ner datum och vilka tider som dem ska vara där! ^^
Kan tänka mig att det är väldigt tufft och arbeta inom dagis, med tanke på alla barn och vem som ska gå till den tiden osv.
En sak som är säker och det är att jag hade aldrig klarat av och jobba med andras barn,
det är inte det att jag inte tycker om barn men just det här och bära på ett sådant stort ansvar!

Jag ville mer eller mindre bara checka in och visa att vi lever, ska försöka bättra på mig! :)
Ser att stastiken har sjunkt något fruktansvärt, men förhoppningsvis så är jag snart back on track eller vad säger ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0