6 September

God förmiddag!

Kevin är på dagis och Emilia vilar redan då hon fick för sig att gå upp 4.30 imorse!
Även jag själv känner att jag skulle behöva vila lite men måste fixa lite saker nu för i em ska jag iväg och träffa brukaren som jag berättade om häromdagen.
Ringde samordnaren precis och vi bestämde att jag skulle komma till henne vid 14.30 så skulle vi åka ut tillsammans till Högsbo.
Hon berättade även att det var en tjänst på 75-90%
Sen efter det så är det bara att hålla tummarna att jobbet blir mitt! :)
Men annars så har jag ett annat ställe som jag kan ringa till som ringde mig igår, men i med detta jobbet så tyckte den samordnaren att det var bättre att jag hörde av mig till henne i fall det inte skulle bli någonting med detta.
Det återstår och se hur det blir med allting!

Får bara dåligt samvete att jag ringde D och frågade om han hade någon möjlighet och sluta tidigare idag och ta barnen, jag hinner inte hämta Kevin då jag måste åka tidigt för tar jag bussen tjugo över två så kommer jag försent och det vill man verkligen inte göra, inte jag i alla fall!
Kan han inte sluta tidigt idag så ringer jag i så fall barnens farfar och hör med honom om han har tid och ta barnen någon timme innan D kommer hem, i värsta fall får jag ringa dagis och meddela att jag måste lämna Emilia 13.30 och att dem får vara där tills 16.30 i så fall.
Pratade med Kevins fröknar om det igår och det var absolut inga problem för så får man göra tills man har fasta tider, så imorse när Emilia och jag hade lämnat Kevin så gick vi och pratade med hennes fröknar och dem sa samma sak att det absolut inte var några problem.

Igår var jag som sagt hos tandläkaren och allting gick jätte bra, så nu har jag 1-2 gånger kvar innan jag är klar.
Nästa gång blir det rotfyllning och ev. andra gången med om det behövs.
Svärfar ville hämta barnen på dagis även om jag hann hem innan dem sluta så självklart fick han göra det,
barnen hade blivit glada. Eller ja Emilia är lite försiktig (vet inte varför) med tanke på hon träffar farfar ofta och ändå är hon "rädd" eller vad man ska säga.
Deras farfar är världens bästa farfar!
Men sen gick det bra, så när dem kom hem fikade vi och sen åkte han hem.
Strax därefter kom D hem sen när Emilia hade somnat så tog jag & Linda oss en promenad, var jätte längesen man träffade henne.
Efter promenaden följde jag med henne hem så drack vi lite thé & åt bulle och bara prata.
Vi skulle försöka få in en filmkväll i helgen dricka lite gott & äta gott :)
 
Nu måste jag ta mig något och äta känner att jag börjar bli hungrig, orkade inte äta frukost tillsammans med barnen idag så det får bli nu istället. :)
Hoppas att ni mår bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0