....

~ om ni bara visste hur mycket jag hatar mig själv, jag kommer få leva med detta resten av mitt liv..

Igår höll jag & barnen på att röja här hemma, skulle bara in och skura mattan i badrummet. Släppte blicken från barnen i max 3-4 minuter, hade ändå badrumsdörren öppen! Kom ut och Emilia var helt blöt, visste att Kevin hade fått saft så jag torkade bara av henne för tänkte han hade hällt det över henne.
Hon var trött la in henne i sängen 20 minuter senare vaknade hon och bara skrek, hon öppnade inte sina ögon!
Fick panik ringde D som var på jobbet men han kunde inte komma hem, två timmar gick och ingenting hände hon bara skrek och skrek av ren panik och fortsatte ha ögonen stängda!

I ren panik ringde jag Denise som var här på knappt 7 minuter, hon tog Kevin och jag lindra in Emilia i en filt och sprang ner till BVC då var kl 15.30 kom ner där jag mötte Kjerstin hon kolla Emilias ögon och det vänstra var rött hon fråga vad som hade hänt och jag visste inte.. Hon & en annan bad mig ringa hem D som fick komma hem från jobbet direkt. Kom hem fråga Kevin vad han hade gjort (visste det var han) då gav han ifrån sig ett ljud som spraya och det enda jag kom på var mitt rengörningsmedel som var med Ajax utspätt med vatten, upp till barnakuten på Östra som ringde infektionen som konstatera att det var inget farligt men att vi ändå skulle åka till ögonakuten idag!

Åkte hem igen (utan dem hade gjort något) gav henne Alvedon så hon fick sova för natten, hon öppna fortfarande inte ögonen. Imorse ringde vi in sen ringde dem tillbaka att vi skulle vara i Mölndal på ögonakuten vid 10, D lämnade Kevin på dagis sen åkte vi.
Dem gjorde undersökningar och där konstaterade det att Emilia har fått ett djupt sår i hornhinnan och ett mildare sår i slemhinnan på vänster öga.

Dem fick spola hennes ögon för att få ner ph-värdet, 5-6 ggr spola dem med 4-5 flaskor åt gången med 30 ml i varje flaska. Efter en stund tog dem ph-värdet, nu undersökning, ny spolning m.m.
Har aldrig sett Emilia skrika så mycket som hon har gjort idag och helt utmattad!
Jag grät & grät...
Dem prata ev. om att söva ner henne om dem inte kom till att spola ordentligt, men hon slapp!
Sen pratade dem om övernattning om dem inte fick ner ph-värdet.

Fick även konstaterat att vi blev nonchalerade igår och att vi skulle ha blivit skickade direkt till ögonakuten för Ajax är visst farligt..
Dem fick ner ph-värdet någorlunda bra så dem sa att vi fick åka hem, men ska tillbaka imorgon kl 9 och det kommer bli fler kontroller för att se så det läker.
Dem trodde inte att dessa såren skulle påverka henne i framtiden, men dem
Kunde inte ge ett direkt svar.
Så nu får vi allt hoppas på det bästa!

Salva i ögat tre ggr dagligen.
Hon har sovit mer eller mindre enda sen vi kom hem vid 15 tiden. :(
Vi har anmält detta men skulle ändå skriva ut en massa papper från datorn och skicka in för denna Lex Maria anmälan kan ta evigheter så hon jag pratade med rekommendera att vi själva gjorde en "personlig anmälan"


- nu är fokus på prinsessan så hon blir bra, nu efter besöket kollar hon lite men hon har ont det syns. :(❤


Kommentarer
Postat av: alma

Skönt att det förmodligen inte sätter några spår. en olycka är lätt hänt och det ibland går det så fort att man bara inte hinner med. ingen kan ha koll på sina barn varje minut och sekund. du kanske borde få be om att prata med någon för att reda ut dina tankar, kom ihåg att det inte var ditt fel och att du handlat både snabbt och rättmed tanke på de råd du fick på akuten!

2013-02-12 @ 19:31:07
Postat av: Fija

Stackar lilla tös .. Hoppas att hon inte förlorar synen pga olyckan .. :( Men fattar inte hur BVC kan göra en sådan sak .. :S Det är ju allvarliga grejor ..

2013-02-12 @ 21:02:12
URL: http://https://www.nattstad.se/MammaFija

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0