Hemma

Nu har jag och lillan varit och hämtat storebror på dagis så vi kom hem för en liten stund sen,
det var uppehåll nu när vi skulle gå annars så har det mer eller mindre regnat enda sen vi gick upp imorse,
fast med uppehåll när vi även skulle gå och lämna Kevin imorse.
Strålande solsken och blå himmel från ingenstans?
Men sen när jag & Emilia kom hem igen så öppnade himlen sig igen helt sjukt men det var en himla tur att vi hann hem precis i tid innan nästa skur kom.

Har fått tvättat två maskiner med tvätt och även hängt upp sen tömt diskmaskinen och lite annat smått & gott innan vi skulle bege oss ut sen igen som sagt.
Till middag idag får det bli kycklingfileé, ris och beasås längesen vi hade det så det kommer säkert sitta fint!
Dock återstår det och se om Kevin är hungrig han är väldigt snorig och hostig i mellan åt,
men dem på dagis tycker att det är okej att han är där i med han inte har någon feber som sagt.
Kevin tittar just nu på tv och Emilia sitter i sin babysitter och leker,
själv sitter jag framför datorn en snabbis och kollar efter åkpåse till Emilia.

Var som sagt sugen på en Elodie Details och är det fortfarande,
men sen i fm när lillan låg och sov så hittade jag en Brio Shiny åkpåse i samma färg som vagnen och den är väldigt lockande så då kan man istället köra på en vit overall eller något.
Kanske lättare och matcha om vagn + åkpåse är likadan färg?
Hmm.. Ska fundera lite till på den fronten, måste åtminstonde börja någonstans med tanke på att vintern börjar närma sig och morgnarna är ju rätt så kyliga.
Sen är det Kevin som ska overall och hela rubbet & stubbet!
Själv är det ny vinterjacka som gäller, min röda lär ju vara tok för stor..

Nej nu blir det mys med barnen får se om dem vill vila för då tänker jag också passa på.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0