5 September

Då var Augusti också slut och nu börjar hösten närma sig,
kallt och jäkligt på morgnarna när vi ska gå till dagis.
Blir att införskaffa sig tjockare tröjor och mysiga sjalar/halsdukar inom det snaraste,
även Emilia behöver lite värmare kläder för hennes bror har ju en hel del fast kanske lite mer tjocktröjor det är ju ingenting direkt som man får ont utav.
Eller vad säger ni?

I helgen var vi nere i Skåne och hälsade på,
det var karneval så i Lördags var vi nere med Kevin och hans kusin Leonidas så dem fick åka lite karuseller.
Petra min äldsta syster hon jobbade så mamma passade Leonidas,
det märktes att det uppskattades av pojkarna dem var nöjda och belåtna när dem hade fått åka lite.
Kom hem i Söndags kväll annars så har det inte hänt så speciellt mycket om jag ska vara ärlig,
dagis varje dag 9 till 12 sen går vi hem och myser.
Vissa dagar är vi ute och leker direkt efter dagis.
 
Barnen dem växer och mår bra, speciellt Emilia det är helt sjukt att nu den 16 blir hon fyra månader.
Vart tar tiden vägen?
Visserligen så tyckte jag att tiden gick fort med Kevin men nu i efterhand så inser man att tiden gick lite långsammare med honom jämfört med vad det gör med prinsessan.
Ja ibland så hade man verkligen önskat att man kan stanna tiden för en sekund så man hinner njuta lite extra,
som idag blir min älskade syster son 1 ½ år och där kan man lugnt säga att tiden har gått fruktansvärt fort,
det var inte så himla längesen han föddes men när man väl tänker efter så är det ändå ett tag sen.
Barnen börjar bli stora så det är helt sjukt!
Sen att dem utvecklas så som dem gör är helt faschinerande så det inte är klokt!

På Fredag ska D iväg en sväng på kvällen sen på Lördag ska han iväg hela dagen,
så jag vet inte riktigt vad jag och barnen ska hitta på.
Kan ju inte åka och hälsa på deras farmor och farfar eftersom deras farmor ska jobba,
sen på Söndag får vi försöka komma på något som vi kan göra så att man inte sitter hemma hela helgen.
Men något kommer vi på jag och barnen, funderar lite på om man ska packa en picknikskorg och ta bussen till Slottsskogen, tror att det hade uppskattas av Kevin för det är någonting som han har tjatat om en längre tid.
Kanske kan höra med deras farfar om han också vill följa med.
Det är i sånna lägen som jag önskar att jag hade haft ett körtkort direkt i handen,
men tanken är att nästa Sommar så ska jag ta det.
Hade varit fruktansvärt skönt och ha det också gjort så att jag sedan bara kan fokusera mig på att jobba och ta hand om barnen när man är inte jobbar.

Nej nu ska jag dricka upp mitt kaffe för att sedan fortsätta och städa.
Men jag ska försöka skärpa mig med uppdateringen för det har inte blivit något direkt nu på en vecka,
men hoppas att ni mår bra..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0