20 September

Uppstigning vid sju sen har det varit full rulle här hemma,
det första jag gör på morgonen är att starta kaffe sen blir det medicinering för Kevins del nu när han är förkyld annars behöver han inte sina mediciner.
Sen är det Emilias tur med att få ut allt som finns i näsan, nezeril, vänta 15 minuter sen mat!
När hon har ätit är det Kevins tur med frukost och till sist blir det en stor kopp kaffe för min del eller ett flertal får jag nästan säga, speciellt nu.
Jag säger då det...

En himla tur att babysitter finns för annars vet jag inte vad jag skulle ha gjort,
i med lillan är så täppt och snorar värre än en flod så sätter jag henne i babysittern i ganska högt läge så hon får luftvägarna fria (underlättar för andningen)
så sitter hon i den och leker korta stunder åt gången sen får hon vara uppe i min famn och mysa i med hon inte vill ligga i sin säng nu och det förstår man varför.
Men hon är lika glad även om hon är sjuk.
Kevin "klarar" sig själv om man säger så, men ändå blir han självklart ompysslad.

Blir att klä på bägge barnen ordentligt med kläder sen,
måste gå till Apoteket och köpa Alvedon sen inom Netto.
Som tur är så går det fruktansvärt fort i med det ligger precis nedanför där vi bor,
hatar att asa ut barnen nu när dem inte är helt krya.
Men eftersom D jobbar till fyra så har jag tyvärr inget val!
Sen samtidigt dör barnen inte av frisk luft, synd bara att vi inte har någon ståbräda till Kevin för han hostar betydligt mycket mer när han anstränger sig.
Nåja jag får lösa det.
Dricka upp mitt kaffe sen ringa till dagis.
 
Hoppas att ni mår bra och att ni får en bra dag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0