Tankar & funderingar

En massa tankar & funderingar har jag just nu, efter helgen och nu dessa två dagar har det blivit mer till oro..
Som ni redan vet så ökade Emilia bara 400gram på 7 veckor och nu dem två eller ja tre senaste dagarna äter hon nästan ingenting får mer eller mindre tvinga i henne mat!
Men nu innan ikväll när jag pratade med svärmor så nämnde hon att det är kanske tid för att byxa flaska?

Vi har kört med Dr Brown till bägge barnen och dem är suveräna men Emilia blir snart 6 månader, så imorgon ska jag köpa en annan flaska för och se om det hjälper.
Visst så äter hon puré och sånt men än så länge ska vi inte byta ut ersättning mot det inte ännu rekommenderade Bvc.
Så som sagt imorgon ska vi köpa ny flaska och nya nappar, sen ska jag ringa ner till Bvc och se om dem har en tid för en snabb vägning så man har lite koll på hur läget ser ut.

Annars är det dagis kl 9 efteråt ska vi hälsa på Denise och barnen för lite kaffe och tjöt, får se vad klockan blir och se om jag hinner gå till Apoteket eller Coop och köpa ny flaska.
Annars så tar jag det när D har kommit hem, beroende på om han skulle iväg imorgon efter jobbet eller inte.
Apoteket får det bli! Det är lika bra och bestämma det nu, har ingen direkt lust och gå ner till Coop med Kevin efter han har varit på dagis då han är trött och oftast på ett humör som heter duga!

Väntar på att Emilia ska äta upp sen ska jag också sova, blev ingen tidig kväll som jag hade tänkt mig för första början.
Men jag hoppas att ni har haft en bra dag? ❤


Kommentarer
Postat av: Ulrica

Hej Pernilla.
Ester använder fortfarande Dr Browns flaska vi har bara köpt napp med större hål i, nu har hon 5:an det är en stor skåra i. Ester har alltid legat under gränsen på vikten & de har inte klagat här.
Erik var överviktig när han var liten tyckte de & då fick jag späda vällingen, vilket blev att han drack 2 flaskor i stället för att bli mätt. Det beror så mycket på vilken Bvc sköterska man får.
Lycka till!

2012-10-24 @ 14:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0