Hemma en snabbis

Nu är jag och lillan hemma en snabbis för om en timme ska storebror hämtas på dagis,
så ska packa ner regnkläder till honom sen lär vi vara ute några timmar.
Just nu är lägenheten tom på gubbar så vi slipper allt brötande, men dock är här en massa annat skit som jag inte riktigt gillar så får ta och dammsuga här sedan för här ser ut som kom & hjälp mig och dö eller något liknande!
Hoppas verkligen inte att dem ska vara här hemma imorgon också och hålla på med tanke på att Kevin ska vara hemma från dagis i med han är där tre timmar extra idag men det var som sagt för att han i alla fall skulle slippa och vistas i lägenheten där det väsnas så fruktansvärt mycket!
Dock är inte trappuppgången så jäkla bra i heller för där står även en massa skit.

Sitter och funderar på om vi ska åka till Skåne eller inte,
det är inte det att jag inte vill men jag känner att sätta sig på ett tåg med barnen vilket jag aldrig har gjort,
eller jo jag och Kevin har åkt pendlen här uppe i Göteborg men det var bara in till stan.
Men detta handlar lixom om sammanlagt 4 timmar + väntetid då..
Först ska vi ta tåget från Mölndal till Helsinborg, väntetid på ja jag vet inte hur länge det beror helt och hållet på när tåget härifrån är framme sen ska vi ta tåget från Helsingborg till Perstorp och sedan gå en bit från stationen hem till mamma och pappa i med vi inte har någon bilbarnstol till någon av barnen nere hos dem.
Visserligen så kan dem kanske hämta Kevin + packningen på stationen så får han i så fall sitta i någons knä ifrån stationen hem till dem för egentligen är det inte så långt.
Men vet inte om han kommer orka och gå efter ha suttit på ett tåg i så många timmar.
Ska kanske se om ståbrädan passar Emilias vagn?
Hade i för sig underlättat och ha ståbrädan.. Aja får fortsätta och fundera har trots allt inte så många dagar på mig..

Nej nu börjar lillan bli otålig så ska ge henne lite mat för att sedan bege oss till dagis som sagt.
Hoppas att ni står ut med sånna här tråkiga inlägg idag ;) haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0