9 November

God morgon!

Sitter och tar mig en kopp kaffe och ska lägga över bilder från mobilen till datorn,
satt och höll på med det igår kväll också men var tvungen och lägga mapparna på en annan hårddisk då den andra blev full, men nu så ska det gå. :)
Har gjort en massa olika mappar för bilderna t.ex.
Filmer
Barnen (syskonbiler)
Emilia
Kevin
Filmer
 
Så igår kväll efter barnen hade somnat tyckte jag att det passade och sitta & gå igenom alla bilder samtidigt lägga in bilderna i rätt mappar m.m.
Ordning och reda! :)
Sen när alla bilder ligger i sina mappar så ska jag göra en särskild mapp för just framkallning så man vet vilka bilder som ska framkallas osv för då blir det lättare än och sitta och leta efter varje bild för det blir en hel del faktiskt.

Just nu sitter Kevin och äter frukost, Emilia sover hon är inte alls kry hostar något fruktansvärt och snorar för fullt.
Jag sitter ju som sagt vid datorn, men ska göra mig och Kevin i ordning om en stund för sen ska vi bege oss till dagis, när jag och lillan har lämnat honom så ska vi gå och handla + skicka iväg ett paket sen ska vi hem till Denise och barnen & hälsa på.
Måste även packa lillans väska med ombyte, ersättning och flaska för det blir nog att vi är hemma hos dem tills vi ska hämta Kevin på dagis.

Senare idag när D kommer hem från jobbet och vi har ätit så ska vi iväg och handla lite till myset ikväll,
förhoppningsvis så kan vi se Johan Falk filmen ikväll också.
Igår blev det ingenting då Kevin var jätte ledsen mer eller mindre hela kvällen när vi frågade honom vad det var så sa han att han hade ont i magen, en massa luft upptäckte vi senare! :(
Sen Emilia jaa.. Som ni såg kanske i förrgående inlägg så var hon vaken ganska länge efter hon hade vaknat och som jag skrev också att detta att hon vaknar när hon har somnat för natten och får för sig att man ska vara vaken det är ytterst sällan det har hänt under hennes snart 6 månader.
Men till slut somnade hon om i alla fall ;)

I helgen har vi inte så speciellt mycket inplanerat mer än på Söndag då är det D´s födelsedag sen samtidigt farsdag, så båda sakerna ska firas.
Har en hel del överraskningar till honom men ingenting jag kan skriva här för det händer ibland att han går in och läser ;)
Men en sak som jag kan avslöja är att han ska få sovmorgon och det vet han redan om. :)
Nej ska ta mig en kopp kaffe till så återkommer säkert under dagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0