13 Juni

Usch fy & blä!
Idag är jag slut som mamma, just nu längtar jag efter D ska komma hem från jobbet dvs. två timmar kvar..
Dem ringde från dagis imorse och berättade att där var två barn som var hemma med magsjuka och dessa två var på dagis igår, så med andra ord är Kevin hemma resten av denna veckan. Jäkla otur! Pågen kom dit igår efter ha varit ledig i två veckor och nu detta ovanpå allt!?
Vill inte riskera att lillan får det så därför får han vara hemma..
Sen denna tre års trotsen har verkligen tagit kål på mig idag, sliter snart av mig håret känns det som.

Vi har i alla fall varit och handlat lite smått & gott i dekerationsväg till Kevins kalas och inbjudningskorten är handlade. Har även skrivit i dem så nu är det bara adresserna som ska fixas så ska försöka få iväg det imorgon! :)
Har även köpt parfymfritt tvätt&sköljmedel så nu är första maskinen med Emilias kläder igång så får vi hoppas på att utslagen försvinner för dem är värre idag. :(
Annars så får vi nog prova med att byta ut ersättningen till något mjölkfritt om inte utslagen försvinner.
Tycker fortfarande att det är konstigt att ingen på barnakuten och BVC kunde förklara för oss vad det är..

Ikväll ska jag gå ner till solariet och koppla av lite, det märks att jag behöver det. Få släppa allt som rör sig i huvudet i 20 minuter det är perfekt!
Ska ta mig en kopp kaffe och fortsätta mysa med Kevin, passa på när Emilia sover. :)


Kommentarer
Postat av: Ulrica

Hej.

Det är inget kul med prickar det är nog det svåraste att hitta orsaken till...Ester tålde inte persikor & aprikoser när hon var liten för hon fick eksem på kinderna...trodde vi :) men det var sköljmedel som hon inte tålde. När vi slutade använda det då blev hon bra igen, nu anv vi det igen & det funkar. Nu har vi problem med att hon blir illröd på hakan & vi har utislutit tomater & ketchup så nu är det bara röd paprika kvar som vi ska prova igen & se om det bli nåt rött... Jag hoppas verkligen att ni hittar orsaken så hon blir bra igen...prickar & sommarvärmen isch!!! Lycka till! Vi ses kanske någon ggn i sommar :) /Kram Ulle

2012-06-13 @ 16:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0