Sen vila

Efter många om och men så vilar prinsen,
visst egentligen så är det alldeles för sent,
men bättre att han är pigg än grinig resten av kvällen så han ska få vila en liten stund till.
Nu är även D på väg hem från jobbet så ska alldeles strax påbörja med maten,
får bli något enkelt och snabbt nämligen falukorv i ugn med makaroner & gurka för min och Kevins del.
Busat har vi gjort en hel del dem senaste timmarna,
även om han kastar saker på en så är han bara så fruktansvärt underbar!
Efter några tillsägningar så slutade han till slut, det är de värsta jag vet när man leker med honom när han ska kasta saker och slå en med vissa leksaker osv. Men det är så fort han blir "uppspelt" då när han tycker det är som roligast, men som sagt när man väl har sagt till några gånger så slutar han.

Kvällen kommer nog bara vara lugn, misstänker att D är ganska trött.
Blir att äta lite glass & periskahalvor lite senare ikväll och mysa till någon bra barnfilm eller något innan det är tid för gossen att sova för natten, jag känner mig ganska pigg idag så jag struntar faktiskt i att vila för då kan jag verkligen inte somna ikväll.
Har börjat få stora problem med det att om jag sover/vilar på dagarna så kan jag inte somna på kvällen,
så det är lika bra att hålla sig vaken och hoppas på att man kommer i sängs tidigare än vad man brukar.
Imorgon så kommer även Kevins farmor och farfar hit en runda,
han blev jätte glad när jag berättade! :)
Alltid lika trevligt och få besök, speciellt när D jobbar osv.
Men våran dag har varit toppen ändå!

Ska påbörja med maten nu för snart är gubben min hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0