4 Januari

Mat i magarna och gott var det!
Idag fick det bli korvstroganoff med ananas och ris,
plutten åt för fulla muggar vilket han inte brukar göra.
Tänkte passa på att uppdatera nu sen ska jag ner i förrådet och hämta upp alla lampor och ner med julsakerna
för nu åker verkligen julen ner!
Har inte haft någon direkt julkänsla och det kommer ju inte bli någon i heller,
så tänkte passa på att göra det nu ikväll..
Sen blir det att sätta mig ner och börja plugga inför sjukvårdsprovet,
har även en uppgift som ska vara inne den 16/1 så med andra ord blir det plugg i helgen,
ska bli väldigt skönt sen när jag tar examen!

Annars så har dagen bara bestått utav en massa hyss, hyss & återigen hyss!
Går inte att vända ryggen mot förrän han gör något,
igår var det en utav tomtarna som åkte i golvet och idag var han i blomkrukan där vi har palmen.
Så helt ärligt ska det bli ganska skönt när vi går tillbaka till vardagen igen på Tisdag,
sovmorgon fick jag även imorse vaknade vid halv tio så gick upp och gjorde mig i ordning,
men vid 10 fick jag väcka den lille herren i huset för annars tror jag att han hade kunnat fortsätta sova hur länge som helst! haha (en riktig trötter)
En sak som jag har fått gjort om man säger så det är att dammtorka i v-rummet,
vilket verkligen behövdes!
Sen är tanken att fortsätta sen när jag håller på att lägga ner ljusstakarna m.m.

Har ju inte kunnat vara ute någonting idag i heller i med det har blåst något fruktansvärt!
När D kom hem så visade han film ifrån Landvetter där dem har varit och jobbat idag
och herre min gud som det blåste!
Så tror dock inte att jag ska klaga på att det har blåst något djävulskt här för där var det verkligen värre,
blir lite orolig när han är uppe på taken och jobbar när det blåser så som det har/gör idag.
Imorgon är det tvättning som står på schemat, annars så får vi se vad vi ska hitta på! :)
På Fredag ska vi eventuellt iväg och bada med familjen Johansson/Nilsson,
sen på Lördag ska vi till Gråbo och "fira" svärfar som fyllde år i Fredags.
Annars så har vi inget direkt planerat vad jag vet än så länge,
hoppas inte att ni har blåst bort idag så hörs vi sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0