v. 30+2



Barnet:
Nu växer fostret mycket, och kommer öka med ungefär 200 gram i veckan fram till förlossningen.
Just nu kan fostret väga runt 1600 gram. Det är omkring 41 centimeter långt.
Fostret har så gott om plats att det kan vända sig och växla mellan att ligga med stjärten eller huvudet nedåt.
Först om några veckor behöver det lägga sig tillrätta med huvudet nedåt.

Egna ord:
Än så länge är det inte tungt, men ganska jobbigt att magen är i vägen när man ska göra något speciellt.
Foglossningar har jag börjat få titt som tätt men ingenting som är extremt jobbigt,
ischas nerven på höger skinka värker något kopiöst några gånger per dag, det gör så att jag knappt kan gå.
Men efter lite vila så känns allt mycket bättre och jag kan fortsätta med det jag gjorde innan,
vikten oroar mig med tanke på jag bara hade gått upp 2 kg sen inskrivningen och nu nästa Fredag har jag tid hos barnmorskan hoppas på att vågen inte visar alldeles för mycket.
Men längtan efter lillasyster blir allt mer och mer!
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0