Det här med julklappar

Lillan sover och Kevin halvslumrar på soffan vilket jag själv också skulle behöva känner jag men nej för då blir det att jag somnar helt och hålllet sen är problemet såhär att jag blir ännu tröttare så nej jag sysselsätter mig med något annat istället som just nu då datorn.

 
Kollade igenom julklapparna då jag har två skåp med julklappar till barnen,
ett som är fullt och ett som jag bara var tvungen att gömma tre till då dem inte fick plats i det andra för det är överfullt.
Vad tror ni inte att jag hittar där då??
Jo då två julklappar som jag har helt och hållet glömt att slå in,
så fram med julpapper, tejp, snöre och etiketter.
Men det största problemet var nu då att ett utav dessa två var till min kära systerson.
Så det var bara att göra ett paket av det hela och skriva adressen på en lapp,
så han får det innan julafton bara för hans moster är så satans klumpig.
Vet inte om vi ses nu runt jul men förhoppningsvis till nyår för nu är det bestämt vi kommer fira jul i Gråbo i år och inte i Kållered.

I med vi har bestämt för första början att vi ska fira varannat år och så ska det förbli också,
så vi kommer eventuellt sova i Gråbo på julafton.
Barnen somnar ändå tidigt på kvällarna och istället för att åka hem tidigt och sitta hemma ensamma halva julafton så frågade jag barnens farmor om vi inte kan få sova hos dem istället så vi alla kan umgås. :)
Så denna klumpen i magen som jag har haft och irritationen är helt borta nu som tur är...
Förhoppningsvis så kan vi åka ner till min familj runt Nyår istället och fira lite jul tillsammans med dem,
sen vill jag mer än gärna fira Nyår tillsammans med min familj vilket jag inte har gjort sen 2008.
Men tiden får visa hur det kommer bli.

Idag är det bara 10 dagar kvar till julafton och Kevin räknar ner varje dag med sin chokladkalender,
han längtar efter den stora chokladbiten i den där det står 24 på brukar han säga.
Gullunge!
Har lovat honom att den 23 dagen innan julafton så ska han få ställa ut gröt på balkongen till tomten så får vi se om han kommer och äter det medans han ska lämna julklappar. ;)
Så på julaftonsmorgonen när barnen vaknar så ligger julklapparna under granen,
sen är vi inte överrens om hur vi ska göra med julklapparna jag tycker att dem ska få öppna alla sina här hemma på morgnen då det kommer bli så många sen från anhöriga medans D tycker att dem ska öppna alla hemma hos svärföräldrarna.
Men en tradition som jag har haft sen Kevins första jul är att när dem vaknar så får dem åtminstonde öppna en,
men i år är det en annan sak tycker jag för jag vet om att det kommer bli en himla massa paket!

Som förra året fick Kevin en hel drös med julklappar utav oss och även anhöriga och då lovade jag mig själv att detta året ska det inte bli till överdrift men det sket sig från första början.
Men i år är det julklappar som behövs och samtidigt kommer uppskattas av honom.
Lite mjuka paket och några hårda, det är bäst så. :)

En fråga till er som firar varannat år, eller i alla fall inte hemma; Hur gör ni? Får era barn öppna sina julklappar från er på morgonen eller ni tar med dem så barnen får öppna dem när tomten kommer?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0