Andra advent

Barnen bestämde sig för att börja vakna till vid 5.30 så vid 6.00 var kaffet färdigt, jag hade tänt lite ljus i lägenheten för att få upp mysstämningen! :)
Gick och plockade undan lite medans barnen lekte, sen satte jag mig i soffan tillsammans mde dem och kollade lite på Bolibompa medans jag drack mitt kaffe.
Klockan åtta vaknade D och då var frukosten klar mannagrynsgröt och sen var det dags för barnens chokladkalendrar vilket dem båda älskar på morgonen. 
Är nog dagarnas bästa höjdpunkt enligt Emilia! ;)
 
Sen har vi städat hela lägenheten, tvättat och nu inväntar vi gammelmormor & gammeömorfar.. Lillan ligger och sover och vi andra sitter i vardagsrummet och försöker övertala Kevin att han ska gå & ta på sig kläder men det dä går inte  alls som planerat. Senare under dagen så blir det middag och sen ska vi klä på oss varma kläder och gå ut en stund så barnen får leka lite i snön. Tror det blir lite pulkaåkning för Kevins del. Imorgon är det måndag! Helt sjukt vad helgerna går fort man hinner ku inte njuta direkt. Men snart jul och det är något som jag ser fram emot! Emilias första jul och första gången som vi ska fira jul hemma i våran lägenhet, det kommer bli   så mysigt tillsammans  med D's  familj! :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Paula

Hej! Varför firar ni inte med din familj som ni gjort dom andra åren?
Fina barn du har, du ska vara stolt!! :) Kram

Svar: Hej Paula! :) Vi har valt och fira jul varannat år med bådas familjer för det känns mer "rätt" om jag säger så, sen visst jag skulle gärna vilja fira jul tillsammans med min familj varje år men det känns inte så snällt mot D´s familj. Så dem åren vi firar jul här hemma i Göteborg så är tanken att vi ska fira Nyår (även fira lite jul) tillsammans med min familj men det har tyvärr inte blivit så med tanke på D har haft snöjour och sen har vädret inte tillåtet det i heller. Men i år så ska vi åka ner till Nyår! :)Tack så jätte mycket, är mer än stolt över barnen. :) Kramar
Pernilla Johansson

2012-12-09 @ 17:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0