28 April

Trött, tröttare, tröttast!
Varit uppe sen tjugo över sju imorse, då bestämde sig den lille herren i hemmt att det var tid för att gå upp.
Fast en annan får skylla sig själv som inte kom i sängs förrän ett inatt om den inte var närmare två?
Igår så tog jag och Kevin det bara lugnt mer eller mindre, han vilade middag ganska sent men somnade ändå vid nio igår kväll. Passade själv på att vila och det blev närmare två timmar, men gud så utvilad jag kände mig efteråt!
Sen var det Fredagsmys som gällde, när prinsen hade somnat så kollade jag & D på film (minns inte vad den hette) men den var fruktansvärt bra!

Idag fick D lite sovmorgon så förhoppningsvis så är det min tur imorgon. ;)
Fick städat lite här hemma och bäddat rent i Kevins säng så nu är det bara vår kvar,
tvättade en maskin med tvätt och sen gjorde vi oss i ordning för att sedan åka ner till Kungsbacka för att träffa familjen Johansson/Plate på Freeport där det blev en glass i det fina vädret.
Hittade äntligen ett par gummistövlar till Kevin som han ska ha på dagis, det fick bli ett par från Mini Rodini det är dem "snyggaste" eller man ska säga som vi har hittat så dem fick det bli.
Har även fått köpt en babysitter till lillasyster idag så nu är även det gjort. *SKÖNT*

Sen blev det en tripp till svärföräldrarna, köpte med oss flintastek och grilla.
Barnens g.farmor hade även lämnat presenter till dem båda.
Kevin fick lite pussel med mamma mu & kråkan och lillasyster fick två olika klädesplagg + matchande skor som g.farmor själv har stickat! :)
Älskar/ blir så fruktansvärt glad när man får sånt till barnen för det är något helt annat med sånt som en släkting har gjort än det man går och köper, så helt ärligt blev jag tårögd för jag blev så himla glad.
Hon hade även köpt en mysig filt till lillan som jag dock inte har tagit någon bild på, men det lär komma det vill jag lova.
När vi kom hem kokade vi lite kaffe och fikade lite och nu är gossarna ute i sandlådan och leker,
kände att jag inte hade någon ork att gå ut. :(

Imorgon så är tanken att vi ska åka iväg och handla så vi kan fylla kyl & frys, men även skafferi.
Men vi får se för är det fint väder så ska vi även gå upp till en utav skogarna här vi bor och utforska lite,
där finns ett stort berg också så det är något som Kevin har velat göra länge.
Blir att koka lite kaffe och blanda saft + ta med sig en påse med bullar och mysa! :)
Ska alldeles strax ringa mor & dem, men ska bara gratulera en av mina älskade lillasystrar (den minsta) som fyller 15 år idag, så med andra ord så är hon inte så liten längre.
Min andra lillasyster tar studenten nu början på Juni så det ska vi verkligen INTE missa..

Annars så händer det nog inte så mycket, vi får ta dag för dag nu.
D är ledig enda fram tills på Onsdag för på Måndag ska vi till barnmorskan och Kevin ska få följa med för första gången, så med andra ord är det mys med mina älskade pojkar i 4 HELA dagar!
Kan även alltid hoppas på att lillasyster vi komma nu när deras pappa är ledig från jobbet.. ;)
Nej ska dricka upp mitt kaffe sen kanske jag trotsar tröttheten och går ut en liten sväng i sandlådan.
Hoppas att ni har haft en bra dag och att ni fortsätter ha de.
Ha det så bra så hörs vi,

XOXO Pernilla





Bilder på barnens nya saker :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0