Full rulle och för lite sömn

Här hemma har det varit full rulle hela morgonen, förmiddan och ja t.o.m eftermiddan.
Men nu är det lite lugnt men ska snart gå ut i köket och kolla till maten,
idag får det bli potatis, köttfärslimpa och gräddsås!
Tanken var att jag och Kevin skulle ha fisk men det kan vi ta en annan dag,
har ingen direkt lust och göra två olika middagar + såser.
Har även fått bakat 40 vaniljbullar nu inför Söndag ska försöka hinna göra kardemumma bullar och banankladdkaka, sen skulle jag behöva göra hallongrottor eller drömmar men får se hur det går med det om orken finns till.

Natten har varit hemsk! Lillan har hostat något fruktansvärt och gallskrikit flera gånger om i sömnen,
en massa gråt ovanpå allt också. :(
Så knappt två timmars sömn har hon och jag fått inatt så hoppas på att denna natten som kommer blir betydligt mycket bättre, hon har mer eller mindre sovit hela fm medans Kevin har varit på dagis.
Innerst inne ville jag verkligen inte att hon skulle lämna hemmet men tyvärr så finns det inget val med tanke på att D jobbar och jag är helt ensam.
Så fort vi kom utanför porten så hostade hon..
 
Just nu ligger hon på golvet och leker lite med sina nycklar, ska ta febern på henne om en liten stund.
Kevin sitter och spelar på min telefon och här sitter jag vid datorn och tänkte slänga in en snabb uppdatatering,
tror nästan att D är hemma om en stund också.
Ikväll blir det en powerwalk för min del tillsammans med Denise, men får bli efter barnen har somnat.
När jag kommer hem så får det bli en snabbdusch för att sedan gå och lägga sig tidigt,
tror att jag lär slockna direkt när jag har lagt huvudet på kudden.
Just nu hade jag gjort vad som helst för att kunna gå och lägga mig!!

Annars så har det inte hänt så mycket idag mer än städat och plockat undan,
dammsuga måste jag göra sen.
Men det bästa är att ta det när D är hemma i med lillan gärna vill vara uppe i famnen hela tiden mer eller mindre när hon är vaken..
Kanske hörs senare annars så hörs vi imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0