Natti Natti

Dagen har rullat på, fast på sitt sett.
Har mer eller mindre haft fullt upp här hemma med Kevin, visst han har varit otroligt glad men fruktansvärt trotsig!
Han stöka ner hela v-rummet och när jag börja säga till honom att städa i ca; tre timmar sa jag till honom att städa men till svar fick jag hela tiden att mamma skulle städa och inte han.
Sa att vi kunde städa tillsammans nej då skulle han titta på när mamma städa?! Jäkla unge.
Har filmat när han sitter och säger mamma städa, mamma städa och jag vill lägga upp filmen här på bloggen men helt ärligt så vet jag faktiskt inte hur man gör. Någon som kan förklara för mig hur man gör? Haft blogg enda sen Kevin låg i magen alltså nästan i tre och ett halvt år men fortfarande så vet jag inte hur man lägger upp en film osv. Haha ibland borde man verkligen skämmas!
Efter många om och men så hjälptes vi i alla fall åts och städa upp alla leksaker.

När D kom hem så fortsatte han att städa i v-rummet, men imorgon direkt efter jag har lämnat Kevin på dagis så ska jag hem och städa hela lägenheten + samla ihop smutstvätt så det är klart på Onsdag em när jag ska tvätta.
Nu ikväll har jag tillbringat mycket tid vid datorn för att lägga upp kläder som Kevin har haft på barnmarknaden och loppisen på fb så man kanske blir av med lite kläder, visst där är en hel del leksaker också men det får jag ta sist av allting. Känner att jag vill få i ordning på allting nu innan lillasyster kommer.
På tal om lillasyster så vet jag helt ärligt inte vad hon har hållit på med ikväll, ser/verkar nästan som om att hon ska trycka sig ut hela magen stod rakt ut! Visst detta var inte första gången men vilken obehaglig känsla, imorgon är det nio veckor kvar till BF ska bli intressant och se om hon kommer som beräknat eller om jag får gå över denna gången också.

På alla tre ultraljuden så har den 1 Maj varit BF från allra första början så ingen framflyttnig eller bakåt. *skönt*
Kevin var beräknad den 21 Juni men kom inte förrän 8 Juli. Stor som ett jäkla hus, fötterna och hela jag var svullen pga. all vätska och så fruktansvärt varmt ovanpå allt!
Men än så länge har jag inte samlat på mig någon vätska, på Fredag ska jag till barnmorskan så får se om jag har gått upp något mer än dem 2 kg.
Så på 28-29 veckor (sen inskrivningen) har jag bara gått upp 2 kg så som sagt på Fredag återstår det att se vad vågen visar och det gör mig så himla nervös!

Annars så har jag bara tagit det lugnt ikväll, legat på soffan tillsammans med D och kollat på BIG BROTHER och nu ligger jag i sängen och ska alldeles strax sova. Ja det var vad jag hade att skriva om ikväll, så vi hörs imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0