4 September

Barnen är på dagis och jag kom hem från en arbetsintervju för inte så jätte längesen.
Skulle precis ställa mig och göra i ordning lite frukost efter jag hade lämnat barnen på dagis när telefonen ringde, det var ang. en arbetsintervju och om jag kunde komma inom en timme.
Det var bara för mig att tacka ja och börja kolla upp när bussen gick, slängde på mig kläder och tog mina papper och gick till bussen hade Denise i telefonen nervös som man var!
Väl framme så behövde jag inte vänta, positiv respons eller vad jag ska säga fick man när man kom dit då jag kunde komma så snabbt som jag gjorde!
Allting gick jätte bra och det kändes bra, skulle sätta mig ner och fundera nu idag och även imorgon om hur jag ska göra i med jag var på arbetsintervju förra veckan, så tyckte denna samordnaren att jag skulle fundera lite.
Detta var inom personlig assistans vilket jag är intresserad av, men som hon sa att där finns en liten sak som är "negativ" och det är att kanske inte brukaren tycker det "klickar!" så hon pratade med sin kollega som gjorde det hela positivt och det är att dem behöver timanställda.
Kanske även fanns ett månadsschema reda nu i så fall om det skulle behövas..
 
Ni tänker säkert att där finns ingenting att fundera över, men i med D jobbar så måste han prata med sin chef om situationen då jag inte kan tacka nej till jobb om jag är timvikarie.
Så ikväll när han kommer hem så ska vi sätta oss ner och prata om det hela, känns nästan tryggare med detta jobbet då det finns jobb.
Om ni bara visste hur mycket mitt huvud snurrar just nu!
Ska även prata med dagis lite så jag kan få svar på mina frågor om detta med barnomsorgen hur det fungerar när man är timanställd osv. Ja det är en hel del som ska ordnas nu!
Så nuuu sitter jag och äter "frukost" fick slänga i mig en banan på väg till bussen.
Ska gå och handla middag och så innan jag hämtar barnen tänkte jag. :)
D ska jobba över så vet inte alls när han kommer hem,
det blir väl hem och laga middag till mig och barnen sen går vi ut då det är fint väder!
Känns som om detta blev ganska invecklat. Eller?
Vi hörs sen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0