24 Maj

Go'kväll på er!

Hoppas att eran dag har varit bra?
Våran har varit hur mysig som helst,
lämnade Kevin på dagis vid 9 och D hämtade honom vid 14 sen var vi ute på gräsmattan i 1 1/2 timme.
Jag & Emilia packade ner lite mellis & fika och en filt så satte vi oss under ett träd där det fanns skugga och mös. Sen sparkade vi lite boll medans lillan låg i sin vagn och sov så himla gott! :)
När vi kom in så grilla vi hamburgare till middag. Mys på hög nivå med andra ord!

Vi var som sagt på BVC imorse på inskrivningssamtal och vi fick så himla mycket beröm om prinsessan, men även prinsen. Känns fruktansvärt bra! :)
Hon hade gått ner från sin födelsevikt dvs. 3600 till 3480 i Måndags men idag vägde hon 3680 och det var jätte bra och hon var ju 51 lång när hon föddes men idag var hon 54 cm så hon har växt rejält på 8 dagar :)
Hon låg så snällt i min famn och hängde med i samtalet, låg och tittade hela tiden och var allmänt nöjd.

Kevin är utan blöja på dagis och det har fungerat fruktansvärt bra, visst en olycka har hänt varje dag när han har varit där men det är när dem är ute.
Så tvättmaskinen rullar för fullt här hemma, imorse när vi skulle gå till dagis så ville han enbart bara ha kalsonger både jag & D blev chockade i med han aldrig har velat det innan.
Sen när vi hade hämtat honom på dagis och kommit hem så sprang han runt i kalsonger. Duktig kille!

Imorgon så ska jag & Kevin ha lite egentid tillsammans, vilket han har haft en hel del med D nu den sista tiden.
Så vi ska gå ner till gallerian och handla lite mer kalsonger till honom + kritor.
Jag själv ska se om jag hittar ett par skor och en-två klänningar, har en långklänning och det är inget att hurra över nu när det är så varmt.
Blir även att vi tar en liten fika efteråt.
Så med andra ord är det första gången som jag lämnar lillan sen hon föddes, men hon kommer ha det jätte bra med sin pappa. <3
Sen är det inte många timmar det handlar om.

Ligger just nu och försöker få Kevin till att sova, vilket verkligen inte är lätt längre.
En massa trams i över en halv timme om det räcker och till slut somnar han.
Blir kanske en tripp upp till Stenesund (stavning) imorgon blev uppbjudna en utav D's jobbarkompisar och hans sambo.
Sen på Lördag har vi än så länge inget inplanterat och på Söndag kommer en utav barnens mostrar Sandra och hennes kille upp, sen får vi se hur vi gör jag & barnen om vi åker med ner till Skåne och är där tills D kommer ner den 2-4 Juni i med Sandra tar studenten den 8 Juni.
Som sagt vi får se, det beror helt och hållet på om D ska börja jobba på Tisdag eller inte.
Men jag hoppas att ni har haft en bra dag,

XOXO Pernilla


Kommentarer
Postat av: ♥Love mamma till Oliwer och gravid med tvillingar♥

SV: Meeen gud grattis till dottern :)

Du får ta och ändra ;)



Jaa allt är bra med oss :)

Sj då?

kram

2012-05-25 @ 06:52:53
URL: http://treblirfem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0