15 Maj

- Bättre väder idag jämfört med igår och det gör verkligen att humöret är på topp!
Har precis ätit frukost så ska alldeles strax fortsätta med städningen här hemma,
har fått dammtorkat överallt nu är det bara badrummet kvar som ska fixas.
Sen ska här vikas tvätt och dammsuga + torka golven, en snabb dusch sen bege mig till dagis för att hämta hem vår lille prins.
Här är väldigt lugnt och tyst här hemma vilket inte alls är så skoj,
men huvudsaken är att han har det roligt på dagis sen när han kommer hem så ska här mysas på hög nivå!
Det bästa av allt med denna dagen är och var imorse;
hade en nyvaken kille ståendes brevid mig i sängen som sa mamma vakna och så värsta leendet,
tittade på honom och sa god morgon så kröp han upp brevid mig och la sig och bara låg och höll om mig i tio minuter. Finns det något bättre? Svaret på det är ett STORT NEJ!
<3
Till slut gick vi upp, gjorde i ordning frukost till honom sen satt vi framför tvn tillsammans och bara mös.

Började plocka fram kläder och fråga om jag skulle lämna honom idag,
men det blev samma svar som det har blivit dem senaste gångerna och det är; nej mamma stanna hemma, pappa lämna Kevin.
Så vi gick in och väckte D som trött fick resa sig upp från sängen och göra sig i ordning sen strax innan nio begav dem sig till dagis, som alla andra morgnar nu den senaste tiden blev det en massa kramar och pussar innan han skulle gå.
Började plocka undan här hemma så det var redan gjort innan D kom hem igen.
Känns väldigt skönt att man kan städa i lugn takt inte behöva stressa hela tiden,
men det var jäklar va dammigt här blir på bara två- tre dagar ibland dammtorkar jag lite här och var mer eller mindre varje dag men ändå syns det inte? Hur har ni det hemma hos er?
På ett sett är jag otroligt glad över att vi inte har några djur för då hade här sett värre ut,
men det är bara jag som känner och tycker att här behövs städas nästan varje dag.
Sjukt beteende det är de verkligen och det är jag medveten om!

Funderar på att fixa lite mellis som plutt kan äta ute sen när jag har hämtat honom så vi kanske kan vara ute och leka i sandlådan lite innan vi ska gå in, det gäller att passa på när vädret verkligen tillåter och det är inte så himla ofta som vädret är fint längre.
Igår så var det som sagt rena rama höstvädret så vi satt ju inne i princip hela dagen,
men nu hade dem varit ute en runda på dagis igår så frisk luft fick han oavsett.
Nu imorse när D och Kevin kom så var hela avdelningen redan ute och lekte. :)
Utomhuslek är alltid bättre än inomhus! :)
Nej fortsätta städa så vi hörs senare..

XOXO Pernilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0