Vivi dukti









"Vivi dukti" det är vad man får till svar när han verkligen har hittat på hyss!

- Står i köket och bytar gardiner och märker hur tyst det blir inne i v-rummet,
går ut och kollar vad den lille herren hittar på för något, oftast så är det ingenting bra.
Kommer ut och får syn på hans ben och så visar han soffbordet och golvet!
Herreminjisses säger jag bara..
Att ungen har ritat på sig själv med tuschpennor visst det är väll ganska okej,
men att soffbordet och golvet är målat det är inte okej. Så det var bara att ta fram en kökssvamp och börja skrubba, tror ni att det gick bort? Nej!
Men men.. Som tur är så har vi ett extra soffbord ståendes men där står han och säger; vivi dukti mamma! med värsta leendet också, just den stunden så vet jag faktiskt inte om jag skulle börja skratta eller gråta.
Den stora gåtan är vart han har hittat dessa tuschpennorna för vi satt och målade nu under förmiddagen,
sen plockade jag undan allting. Trodde jag! Då har antagligen han gömt två- tre tuschpennor i sitt rum.
Men nu är det gjort och hädanefter blir det kritor som ska målas med för det är lättare att få bort än vad tusch är.
Kan ju inte bli arg på honom i heller för man är dum nog och inte kollar igenom hela hans rum innan man går ut därifrån, så mer eller mindre är det faktiskt mitt fel. Eller?

Ska bli intressant och se vad D säger när han kommer hem från jobbet,
han kommer nog mer eller mindre få en chock skulle jag tro.
Annars så har den lille herren varit lugn suttit och pusslat, målat och pussas & kramas i massor,
speciellt med magen! :')
Samtidigt så går jag han frågar efter sin pappa, som vi inte vet alls hur länge han måste jobba idag.
Men snart så kommer hans farmor & farfar och då blir det nog mer bus! hihi
Lillasyster har full aktivitet mer än vanligt faktiskt, men det är så underbart och känna hur hon rör sig.
Värsta glädjeruset dock så tittar Kevin på mig precis som om varför rör din mage sig så
och när han känner en spark så sitter han verkligen och studerar ut magen och ser mer eller mindre chockad ut.
Gullunge! <3

Nej ska starta lite kaffe och försöka få undan så mycket som möjligt innan svärmor & svärfar kommer,
vi hörs senare.


Kommentarer
Postat av: Anonym

yes brukar funka, testa det!

2012-01-16 @ 13:40:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0