Regn & återigen regn

Som rubriken lyder; regn och återigen regn..
Haft uppehållsväder hela förmiddagen och helt plötsligt så började det regna från ingenstans?
Så typiskt när man hade tänkt och gå och ta en fika,
men det kan vi göra imorgon istället för håller på med lite "middag" till oss.
Svärmor/farmor har varit här en runda på kaffe/thé, ja hon dricker kaffe men inte jag så en kopp thé fick det bli för min del, plutten har varit uppe i varv och busat hela tiden och nu har han varvat ner. haha
Vid 17-18 tiden ska vi hem till familjen Johansson/Nilsson och äta tacos,
dem kom hem igår så nu är plutten glad över att äntligen få träffa sin bästis igen och självklart är jag & D glada över att få träffa M&M.

Får se om D kommer hem tidigare idag också,
man blir ju extra glad när han kommer hem och överraskar oss!
Den som blir mest glad det är ju Kevin såklart, han saknar sin pappa jätte mycket när han är iväg och jobbar.
Men en dos av farmor är ju absolut aldrig fel i heller, så glad han blev när hon kom!
Fast där finns fortfarande en person som han frågar efter varje dag och det är hans mormor,
han förstår ju inte riktigt att hans mormor och morfar bor längre bort och det är inte bara att åka till dem över dagen, eller går gör det men det känns inte så lockande för man hinner nästan bara ner och sen ska man åka hem igen. Därför känns det inte alls bra när dem ska komma upp eftersom tiden går så fruktansvärt fort när dem är här uppe! Men han är nöjd i två- tre dagar men sen vill han träffar dem igen...

Efter den vecka jag och Kevin var nere då när jag hade "höstlov" sen dess så har det blivit värre,
jag själv känner en sån enorm ångest att vi bor här och dem där nere.
Men man vet som sagt aldrig i framtiden hur det kommer bli, vi har ju pratat fram och tillbaka att vi kanske ska flytta neråt. Fast då bosätter jag mig dock inte i Perstorp,
kan tänka mig Ängelholm eller något liknande i med jag har bott här uppe i Göteborg i snart tre år.
Ja i Februari blir det faktiskt tre år! Vart har tiden tagit vägen? Helt sjukt!
Men som sagt det återstår och se hur framtiden kommer bli, men det vi är överrens om det är att det får i så fall bli innan Kevin börjar skolan för sen vill jag inte flytta.
Det är ju inte så lätt att skaffa nya vänner osv...

Nej ska fortsätta med maten, uppdaterar säkert mer sen.
Hoppas att ni har haft en bra dag hittills och att ni fortsätter ha det! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0