Lilla hjärtat

Då var vi hemma, har varit på dagis och hämtat prinsen
sen blev det en liten promenad bort till hemmakväll där vi tog oss en liten fika.
Är någon sorts vana där vi nästan varje Fredag tar en fika han och jag,
tror faktiskt det har väldigt mycket med att göra att han blir hämtad tidigare.
När jag kom till dagis så låg han fortfarande och sov?
Har ändå sagt till dem att max en timme får han sova, men nej då nästan två timmar idag.
Kan bli ganska irriterad på sånt speciellt när man har sagt till innan,
men det återstår och se hur kvällen kommer bli nu då..

Har även varit hos barnmorskan och allting gick jätte bra
och allt såg kanon ut! Vilket känns skönt.
Lillans hjärtljud låg på 150 slag i minuten och mitt hb var längre än sist,
men inte så att jag behöver äta järntabletter. Skönt!
Sf måttet låg på 25 vilket det ska jag göra i denna veckan och både min barnmorska och jag blev glada utav resultatet på vågen och det visade + 2 kg.
Vilket var hur kanon som helst! Kändes skönt att det inte var mer, jag gick upp allt som allt 20 kg med Kevin och därför vill jag undvika att gå upp så mycket denna gången.
Men min barnmorska tror inte det i med jag tänker mig för vad jag äter och dricker (till & från då dvs.)
men hon sa det att vanligast är att man har gått upp 5-12 kg redan i v.25

Sen med tanke på mitt illamående och yrsel det är pga. antingen att jag dricker alldeles för lite,
men att det handlade om för lite mat det var hon helt säker på att det inte var.
Men dock att jag måste försöka vila något på dagarna för det är någonting jag inte gör,
så sa hon att det kan vara en stor del av just huvudvärken.
Detta besöket kändes bra förrutom att det blev stick i fingret och prover i armen,
låter helt sjukt att jag läser till undersköterska men jag tycker inte om att ta blodprover själv? haha
Men där är många som har sagt det till mig att det är en helt annan sak och ta blodprover på andra,
för då gör det ju inte ont på en själv. Det är inte det att jag tycker gör ont, eller att jag ser blod.
Jag tror faktiskt det handlar mer om att se nålen, för den är ju inte så himla liten om man säger så!

Vet inte alls när D är hemma idag, han skulle lämna sin kollega först och sen hem.
Men huvudsaken är att han kör försiktigt för det är nog lite halt ute?
Ikväll får vi se vad vi hittar på, tror att alternativet blir att se någon film och bara ta det lugnt
eftersom D ska jobba hela helgen.
Glömde Kevins overall på dagis, blir så trött på mig själv ibland!
Tanken var att vi skulle kunna vara ute i helgen, men vi får se hur det blir med det.
Ska se om han fortfarande kan ha sina överdragsbyxor så får han i så fall ha långkallsonger och joggingbyxor under så han inte fryser för det är ju det sista man vill.
Men sen beror det också helt och hållet på hur vädret blir..

Nej ska faktiskt ta och lägga mig på soffan en stund innan jag ska påbörja med maten,
så vi ses säkert senare.


mammas älskling! 120113

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0