Baka, baka en liten kaka

Nu är Kevin hemma från dagis eller ja jag & Emilia hämtade honom strax efter 12,
men när jag hade hämtat honom så gick vi raka vägen till BVC då han fick en massa utslag överallt på kroppen
igår och dem fanns kvar imorse när han vaknade.
Jodå han har allergi mot något!
Men vad det kan vara det vet vi faktiskt inte, men först och främst är det nytt sköljmedel som ska inhandlas idag sen ska jag även till Apoteket och hämta ut flytande tavegyl som han ska få.
Hjälper inte sköljmedlet så får vi prova något annat, just nu känns det som om att det inte räcker med en sak utan att det måste vara en himla massa!

Men när vi kom hem så bakade vi pepparkakor och det uppskattades jätte mycket från hans sida och lillan satt med en stekspade och lekte (läs tugga på och slog i matstolen/bordet) sen när vi hade bakat färdigt så ställde jag mig och gjorde i ordning lite köttbullar som vi ska ha till dagens middag.
Håller även på att koka potatis som D ska ha med sig som matlåda (potatis, sås och köttbullar) vilket även vi ska ha till middag här hemma idag.
Ibland så kommer Kevin med lite önskemål om vad vi ska ha till middag och han sa redan igår att han ville ha mammas köttbullar med sås och potatis.
Tänkte att någon dag ska vi ha plättar till middag och det var en sak som var hur längesen som helst som vi hade här hemma visst pannkakor är ju nästan lite godare men nu är det såhär att det kan jag verkligen inte göra!

Sen när vi har ätit så ska jag koka lite kaffe, göra varm oboy sen ska vi gå ut och leka lite i sandlådan eller om vi ska gå till pulkabacken.
Får se hur vi gör och om D har lust och följa med, jag har ingen direkt lust och gå ensam med bägge barnen i med där är en utav dem som ska åka pulka och den andra ska antingen sitta i en pulka eller i vagnen, det är ingen lätt match om jag nu säger så! ;)

Nu har även lillan vaknat från sin vila så får ta henne, men först dricka upp mitt kaffe. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0