10 December

Hej på er!
Äntligen fungerar blogg.se appen vilket jag märkte precis men kände ändå att skriva från datorn är mer lockande då det går mycket snabbare och skriva härifrån, så nu sitter jag här vid datorn med en kopp kaffe.
Kevin sitter och leker här ute i v-rummet och Emilia ska vila en stund nu så la alldeles precis in henne i sin säng.
Ja det blev inte så himla mycket snö här uppe inatt och det är ju tur det med tanke på man har det redan riktigt jobbigt med att komma fram med den dära jäkla vagnen, just nu ångrar jag mig skarpt att vi gjorde oss av med Kevins vagn med fyra stora hjul! haha
Ja ibland så är man verkligen efterklok...

Idag så har Kevin varit på dagis och det hade gått bra, sen på Torsdag ska dem gå Lucia och det ska bli så himla mysigt! :)
Sen om jag minns rätt så den 18/12 ska dem ha någon sorts julföreställning så det ska verkligen bli intressant och se.
Efter vi hade lämnat Kevin på dagis tog vi oss en promenad sen åt jag frukost på Hemmakväll hade verkligen ingen lust och gå hem & sätta mig och äta frukost i min ensamhet.
Märks att man saknar lillasyster extremt mycket är så tomt sen hon åkte hem, men som tur är så kommer hon upp igen om 23 dagar exakt idag! :)
Sen får vi se om hon inte flyttar upp till Göteborg någon gång nästa år, hon ska antagligen börja söka jobb här uppe och blir det att hon flyttar upp så ska hon bo hos oss till hon hittar eget m.m.
Just nu hålller jag verkligen tummarna!

I helgen var vi som sagt i Gråbo i Lördags, hälsade på barnens farmor, farfar och dem fick även träffa deras faster och sen igår städade vi hela lägenheten och ändrade om lite och så i sovrummet så nu har Emilia även fått en egen lekhörna som ska fixas lite mer med en fin matta och fler lekbackar m.m.
Sen kom D´s mormor och morfar hit på en fika för att "fira" D då han fyllde 25 för snart en månad sen, men i med dem har varit i Egypten & lite sånt så har det inte direkt blivit av, för vi har ju som sagt varit iväg och även varit sjuka dem gånger dem skulle ha kommit.
Men det var jätte mysigt!
Barnen somnade relativt tidigt så då blev det en film för mig & D.

Någon gång nu i eftermiddag så ska barnens farfar komma hit då våran diskmaskin bestämde sig för att gå i sönder igår, så han ska se om han kan hitta något fel.
Är ju en jäkla tur att vi har honom! :)
Vet inte vad vi skulle ha gjort annars haha, nej skämt å sido D han är duktig han också men vissa saker ska man bara inte låta han göra så är det bara.
Idag är det 14 dagar kvar tills julafton!
Är ni klara med era julklappar ännu?
Läser så himla många som är så stressade över det här med att köpa julklappar och hela köret och där sitter en annan och njuter för fullt över att man är klar med barnens julklappar och även deras kusins julklappar är klara och medskickade lillasyster nu när hon åkte.



Tänkte även svara på en fråga som jag fick av Paula:

Hej! Varför firar ni inte med din familj som ni gjort dom andra åren?
Fina barn du har, du ska vara stolt!! :) Kram
 
Svar: Hej Paula! :) Vi har valt och fira jul varannat år med bådas familjer för det känns mer "rätt" om jag säger så, sen visst jag skulle gärna vilja fira jul tillsammans med min familj varje år men det känns inte så snällt mot D´s familj. Så dem åren vi firar jul här hemma i Göteborg så är tanken att vi ska fira Nyår (även fira lite jul) tillsammans med min familj men det har tyvärr inte blivit så med tanke på D har haft snöjour och sen har vädret inte tillåtet det i heller. Men i år så ska vi åka ner till Nyår! :)
Tack så jätte mycket, är mer än stolt över barnen. :) Kramar

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0